? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, April 7, 2009

Ketika & Kalimat Epi. 2

...Minggu berikutnya, kami ada perbentangan tentang gambar-gambar yang kami shot sekitar fakulti. Tiba waktu dan masa yang telah dijanjikan, aku bersama seorang daripada groupmate aku tengah setting slide tersebut kat class yang berhadapan dengan class untuk subjek ni. Mananya tak setting lain, habis semuanya setting ‘lari’. Sebab, masa aku buat slide tersebut aku menggunakan software microsorf office 2003. Sedangkan, microsoft office kat fakulti semuanya 2007. Kelam kabut aku dibuatnya. Bukan senang nak edit balik semua benda-benda tu. Bepoloh jugak eden nak meng edit nya haa...Tengah sibuk-sibuk dok edit tu, kawan aku dah jerit.. “cepat!..cepat!...dr. dah datang...!!!!”. Aku dengan penuh bersemangat dan tenaga berlari sekuat hati menuju ke pintu class... cuba bayangkan di usia aku yang kini sudah melebihi 24 tahun, berlarian macam anak kecil yang takut akan mak nya..hehehe..bila aku pikir balik, rasa kelakar..hmm pengalaman tu..mana ada orang berlari macam aku untuk masuk ke kelas hehehe... Memang dasyat arr.. mesti abang yang jaga CCTV kat fakulti akan tergelak besar bila dia nampak insiden ni melalui CCTV hehehe... Untuk kelas ni, kami semua perlu menyiapkan beberapa projek. Banyak...tapi aku rasa, semuanya berguna di masa-masa yang akan datang.

Hmm..projek kami yang seterusnya ialah buat kalendar. Part ni pun menarik jugak. Banyak jugak yang aku lalui.. Ya la ni baru pertama kali aku didedahkan dengan cara-cara untuk kita menghasilkan kalendar meja. Menarik kan??? Banyak minggu jugak proses yang kami lalui untuk menghasilkan kalendar meja ni.. Mulanya tu agak kelam kabut sikit sebab semua benda kami kena explore sendiri. Kadang-kadang tak paham jadinya..dahla tersangat-sangat la jarang kali membelek software adobe photoshop tu, bila diarahkan untuk explore sendiri tu yang menyebabkan kita mudah lupa apa yang kita dapat...bila nak buat lagi sekali apa yang kita dah dapat tu, agak memakan masa jugak untuk dapatkan balik apa yang kita dah dapat tu..hmm..tapi ok la sebabnya semua ni menjadikan kita semakin berani untuk menggodam komputer kita heheh..jangan sampai rosak sudah..tapi bak kata Dr. Arbai’e Sujud, ketua jabatan kami.. “ ....gunala komputer itu sebaik yang mungkin. Rosak kerana guna, tidak mengapa....” hmm betul jugak kan apa yang Dr. Arbai’e kata tu..Sepanjang buat kalendar ni, hmm jangan cakap la bab mata..memang bebinau la sebab asyik ngadap laptop ja.. Bila tutor cek, kena edit lagi pulak..sebabnya gambar tu crop tak cantik..alahaiiii..memang rasa macam nak terjun bangunan waktu tu hehe.. Maklumla waktu tu tengah stress dengan projek ilmiah yang tah apa-apa tah tu.. Hmm memang perit. Tapi aku ambik ni sebagai sesuatu yang positif. Sebabnya, pengalaman ni la yang akan kita aplikasi waktu kita dah kerja nanti. Macam mana kalau kerja kita, dikritik dan suruh edit nya kerja kita tu.. Haaa dari sini laa kita kena belajar untuk mengawal emosi kita.. Tak gitu kawan-kawan?

0 comments: