? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Wednesday, April 8, 2009

Ketika & Kalimat Epi. 1

Hmm..semester ni merupakan semester terakhir aku di UPM yang indah permai ni..Dan semester ni akan berakhir tak lama lagi. Banyak pengalaman sepanjang kehidupan ku di bumi UPM ni yang akan aku kenang buat selama-lamanya. Untuk semester terakhir ini, kami budak-budak Linguistik Melayu diwajibkan untuk mengambil subjek Bahasa dalam Multimedia. Tak pernah aku sangka subjek ini memberikan aku impak yang sangat mendalam. Mula-mula nak masuk class ni, rasa takutla jugak..sebab menurut kata kawan-kawanku Dr.Normaliza ni garang. Tapi apabila semester ni pun dah nak berakhir baru aku tahu bahawa sebenarnya, dr. bukanlah seperti yang kami semua sangkakan.

Aku benar-benar tidak sangka akan melalui sesuatu kenangan yang takkan ku lupakan sepanjang aku mengikuti subjek ini. Aku tidak menyalahkan dr. tapi ada baiknya dr. tegas macam ni. Pada aku, di saat-saat berakhirnya semester ini aku baru dapat menilai yang mana satu kawan dan yang mana satu lawan. Di mana nama aku difitnah oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Tapi tak mengapa, aku akan jadikan pengalaman tersebut adalah pengalaman yang cukup bermakna dalam hidup aku. Subjek ni juga mengajar aku erti kehidupan di luar. Cabaran yang macam mana akan aku hadapi apabila keluar ke alam pekerjaan nanti.

Seingat aku, setiap apa yang berlaku untuk subjek ini, membuatkan aku tidak mampu untuk melupainya. Ada yang pahit dan ada yang manis. Hmm..minggu pertama masuk kelas ni, dah kena dah dengan dr. Hehe. Kelas ni setiap hari rabu jam 12 tengahari hingga 2 petang. Bayangkan aku sampai kelas pukul11.45 pagi, kerusi depan semua dah penuh. Yang tinggal hanya kerusi belakang. Aku pun tanpa membuang masa, dudukla di kerusi yang paling belakang. Masuk ja dr., semuanya senyap. Tiba-tiba dr. kata.. “sapa yang duduk belakang tu? Saya tak suka orang yang duduk di belakang ni. Sebab dia tak ada inisiatif untuk duduk di hadapan”. Lebih kurang macam tu la gaya bunyinya ayat-ayat dr. Hmm..tanpa membuang masa lagi, terus dr. minta nombor matrik aku. Waktu tu yang ada kt belakang dan nombor matrik yang diambil ialah aku, kawan aku, dan dua orang lagi budak Bacelor Komunikasi. Bayangkanla saat tu..takut pun ada hehehe. Tapi nak buat macam mana, waktu aku sampai kat kelas tu ja semua tempat duduk depan dah penuh. Takpa, aku akan cuba untuk dapatkan tempat duduk depan pada minggu depan. Azam tu. Aku kira ni la kot azam aku yang perlu aku kotakan dan wajib untuk aku kotakan hehehe...Dr. juga ada memesan yang dia tak nak muka-muka yang sama setiap minggu duduk di belakang.

0 comments: