? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, April 7, 2009

Ketika & Kalimat Epi. 4

...Bila time buat blog tiba, macam tu juga yang berlaku. Aku semakin blur. Tak tau nak buat apa. Dengan akaun blog aku yang tah apa-apa jadi tah. Empat ke lima kali aku try buat lain, tak berjaya jugak. Sedih pun ada jugak bila tengok kawan-kawan yang lain semuanya blog diorang cantik-cantik ja. Tapi ada juga yang masih blur macam aku hehehe. Takpa..aku mesti usaha jugak bagi siap kan blog aku ni.. Macam biasa, atas tunjuk ajar kawan-kawan aku..siapla jugak blog aku tu walaupun sedikit comot dan tak berapa kemas. Untuk sementara waktu ni akan aku tunjuk yang aku buat tu dulu pada dr. Lepas aku tunjuk ni, akan aku kemas kini semula blog aku tu supaya nampak lebih kemas dan teratur. Hmm camtu la pengalaman aku buat kalendar, website, dan juga blog.

Hmm jangan tak tahu..ada lagi projek yang telah kami lakukan sepanjang mengikuti kursus Bahasa dalam Multimedia ni. Kalau nak fikir negatif, memang nak marah jugak. Sebab terlampau banyak kerja. Tapi bila fikir secara lojik..tersangat-sangat la bagus apa yang dr. suruh kami semua lakukan ni. Bukan apa..apa yang dah kami buat ni, boleh digunakan masa kita nak mintak kerja nanti. Sangat-sangat berguna untuk dijadikan kemahiran tambahan. Selalunya orang akan kata budak-budak bahasa tak pandai guna komputer. Tapi silap besar la diorang, lepas mengikuti kelas ni hmm kami dah pandai buat kalendar, website dan blog. Andai kami diterima di mana-mana agensi, bolehla kami aplikasikan kembali apa yang kami belajar ini. Contohnya menghasilkan kalendar untuk agensi yang kami anggotai tersebut. Hmm kami jugak boleh tolong bahagian korporat untuk menghasilkan website bagi mempromosikan agensi tersebut. Nahh..kan kami dah boleh dicampakkan ke mana-mana sahaja untuk melakukan pelbagai tugas. Bukanlah kami budak-budak bahasa ni, hanya boleh menceburi bidang penulisan saja. Tak gitu kawan-kawan?

Ok kita sambung cerita tadi tentang projek seterusnya. Projek seterusnya, kami diminta untuk pergi ke mana-mana rumah anak yatim atau kebajikan untuk melakukan kerja amal atau apa-apa program amal. Ni pun banyak jugak pengalaman yang aku dapat. Baik pengalaman pahit dan jugak pengalaman yang manis. Untuk projek ini, kumpulan aku telah bergabung dengan kumpulan D-lima. Kami telah memilih Rumah Perlindungan Pernim di Kampung Cheras Baru untuk mengadakan kerja amal ini. Masa mula-mula kami pergi survey ke rumah tersebut, kami telah dimarahi oleh tuan empunya rumah tersebut iaiti Puan Norlina Alawi. Perghhh..waktu tu hanya Tuhan saja yang tahu perasaan kami semua. Kena marah bukan sebab apa pun. Sebabnya anak-anak Pn. Norlina tu sendiri membuat sampah serta menyepahkan barang-barang dalam rumah tersebut. Tapi kami pula yang dimarahi nya. Hehehe kelakarkan bunyi nya? Tapi prinsip Pn. Norlina, siapa sahaja yang masuk ke rumahnya merupakan anak-anak beliau. Beliau begitu penyayang sehinggakan menganggap semua yang datang ke rumahnya adalah keluarganya. Jadi, nak tak nak terpaksa la telan itu semua. Bila difikirkan kembali ada jugak betulnya kata-kata beliau. Salah satu daripada kata-kata beliau, “...kita orang perempuan takkan nak bagi persekitaran kita semak dan penuh sampah sarap? mama memang tak suka semak-semak. Bila tinggal ramai-ramai macam ni kita kena jaga bagi bersih-bersih supaya semuanya nampak ok...” lebih kurang begitulah kata-kata beliau yang membahasakan diri beliau sebagai mama. Memang penyayang kan? Tapi tu laa agak tegas orangnya. Hmm itu baru p survey. Bukan nak buat kerja waktu tu..ok sekarang kita ikuti pula detik-detik pada hari kejadian.

0 comments: