? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, April 7, 2009

Ketika & Kalimat Epi. 6

....Hmm selesai bab tu, bab lain pulak yang menyusul. Balik dari Pernim tu, kami kena buat perbentangan tentang ke sana. Hmm di sini la bermula nya episod ‘kawan makan kawan’. Minggu yang kami kena buat slide untuk bentang tu, aku terpaksa pulang ke kampung atas urusan keluarga. Sebelum aku balik, aku dah siapkan 6 ke 7 slide tu. Yang lain-lain aku terpaksa serahkan pada kawan-kawan aku yang lain. Bila aku balik ke sini semula dan aku tak ingat hari apa..aku di khabarkan slide tersebut ada masalah. Dah siap tapi nak bukak tak boleh sebab komputer jadi hang. Mungkin berat agaknya. Itulah yang kami semua fikirkan. Atas sebab itu, aku pun willing la untuk teruskan pembikinan slide tersebut. Aku pun siapkan la tah sampai berapa pagi. Macam-macam tak ok. Maksud aku bukan slide tu tak ok. Tapi lagu yang dimuatkan dalam slide tersebut lari setting macam mana tah. Poning den. Esoknya tibalah hari untuk kami bentangkan apa yang dah kami lakukan. Nak jadi cerita, aku bersama seorang lagi ahli kumpulan aku pergi mencari tokoh bahasa untuk kami wawancara bagi memuatkan dalam blog yang akan kami bina dalam minggu tersebut. Cari punya cari, dapatlah tokoh yang dimaksudkan tersebut. Kebanyakan tokoh lain semuanya dah tak nak untuk di interview. Kata mereka, dah banyak kumpulan datang. Jadi, dia tak nak lagi. Pening la jugak...Bila dah dapat tokoh ni, kami bersyukur sangat. Kami pun pergi la berjumpa dengan beliau untuk membuat temu janji bagi sesi wawancara ini. Beliau kata beliau bercakap lama. Jadi kami pun bagitau la pada beliau yang kami ada class pukul12 (class dr.) ohh ya..kami pergi berempat. Tiba-tiba nak jadi cerita, beliau yang kami ingin wawancara tadi terus bercerita tanpa henti sehinggalah pada pukul12 tengahari. Dia sedar kami ada class. Tapi ya laa kalau kita di tempat dia pun, takkan la kita nak berhenti bicara sedangkan lepas ni kita tak tahu bila pulak akan kita free. Hmm..handphone aku waktu tu tak payah cakap la..dah berapa call masuk..mesej lagi.. memang kelam kabut jugak waktu tu. Tapi kami cuba berlagak cool. Kalau tokoh kami tu sedar riak kami, maunya dia kecik hati. Sedangkan waktu tu beliau tengah bersemangat menunjukkan hasil karya nya pada kami. Tapi, antara kami berempat..2 orang meminta diri untuk kembali ke class sebab diorang telah didesak oleh groupmate masing-masing. Kalau nak diikutkan, kami juga telah didesak hebat sehingga kan sampai aku dimaki. Namun, demi hormat pada tokoh tersebut aku rela berhadapan dengan apa yang akan berlaku. Dan aku serta kawan aku yang sorang lagi, akan bertanggungjawab untuk pergi berjumpa dengan dr. Bagi menerangkan situasi yang berlaku. Tapi, groupmate aku yang dua lagi sangat marah pada aku. Yang peliknya, attack aku ja. Kenapa bukan kawan aku yang sorang lagi? Sedangkan kami berdua yang takda waktu nak present tu. Alangkah sedih dan terkilannya aku waktu tu. Diorang cakap aku buat kerja last minit untuk slide ke Pernim tu. Yang peliknya, kan aku tak ada di UPM banyak hari, kenapa diorang tak siapkan? Alih-alih semua nak salahkan aku. Aku tolong siapkan sampai berapa pagi, diorang langsung tak hargai. Betapa terkilannya aku saat tu. Waktu ni jugak aku telah difitnah. Tapi tak mengapa. Aku hanya berdoa pada Tuhan agar mereka kembali ke pangkal jalan. Bukan semua groupmate aku macam tu. Hanya dua orang sahaja. Ramai yang tanya aku tentang kejadian ni, tapi aku hanya menjawab “....apa yang berlaku dah pun berlaku..” itu ja yang mampu aku katakan. Tapi diorang canang cerita aku merata. Aku hanya mampu menangis setiap kali berdoa ketika mengadap Ilahi. Walau macam manapun, aku akan pergi berhadapan dengan mereka kerana aku fikir aku tak bersalah. Aku bukannya pergi untuk interview terus tokoh tersebut tapi hanya pergi untuk membuat temu janji. Akan ku kenang semua ni sampai la ke akhir hayat aku. Sebab aku tak pernah bergaduh macam budak-budak macam ni.

0 comments: